Web na míru
za 12 týdnů

Nerozumíte webdesignu? To nevadí, od toho jsem tu já! Následující kroky nejsou nijak striktní, jejich popis slouží pouze pro vysvětlení a vaši představu o tom, co nás na cestě za novým webem čeká.

Jde o osvědčený postup, který jsem postavila tak, aby vám přinesl ty nejlepší výsledky – na těch přece nejvíc záleží. Přitom je pro vás minimálně zatěžující. O téměř všechno se postarám já, zatímco vy jen upřesňujete své požadavky a schvalujete průběžné návrhy.

1. Pošlete mi nezávaznou poptávku

Napište mi, kdo jste a na co web potřebujete. Máte už nějaký, nebo půjde o úplně nový? Kdy ho musíte mít hotový? Máte určený nějaký rozpočet?

2. Položím vám spoustu otázek aneb vstupní dotazník

Abychom se dobrali k výsledku, jaký si představujete, položím vám spoustu otázek a budu na ně potřebovat co nejobsáhlejší odpovědi. Můžeme si napsat nebo zavolat podle toho, co vám bude příjemnější, a čím více se rozpovídáte, tím lépe. Nemusíte se obávat zneužití informací z mé strany. Závazek mlčenlivosti a férové jednání je pro mě samozřejmostí.

Na co se například budu ptát?

  • Co lidem nabízíte/prodáváte?
  • Co mají lidé na vašem webu udělat?
  • Co si vaši zákazníci chválí?
  • Čeho se vaši zákazníci obávají?
  • Kdo je vaše konkurence?
  • V čem jste lepší než konkurence – co vy máte a oni ne?
  • Jaké jsou vaše cíle (za 1 rok, 5 let)?

3. Dám vám cenový odhad

Cena závisí na tom, jestli váš web nasadíme do již hotové šablony, nebo budeme stavět nový na míru. Vhodné řešení vám doporučím na základě vašich odpovědí ve vstupním dotazníku. Konečné slovo je ale na vás!.

  • Nejlevnější běžná řešení jsou od 7 000 Kč + cena šablony 500-2 000 Kč.
  • Weby s grafikou na míru stojí minimálně 12 000 Kč.
Začínáte podnikat a i 7 000 Kč je příliš velká investice? I tak mi . Poradím vám s levnějšími variantami, které vám do začátku podnikání určitě postačí.

Detailnější ceník najdete na hlavní straně.

4. Navrhnu prototyp webu

Co se bude dít: Prototyp je takovou simulací vašeho nového webu, kde uvidíte rozmístění prvků a informací. Je interaktivní, takže si snadno otestujete jeho použitelnost. Cílem je, aby na něm budoucí návštěvník našel, co právě hledá, udělal objednávku či se opakovaně vracel. U jednodušších webů připravuji místo prototypu pouze wireframe – kostru bez prokliků. Jsou tu jen texty (ideálně ty, co se ve výsledku použijí), slepé obrázky a návrh rozmístění jednotlivých sekcí.

Co budu potřebovat od vás: Schválení hotového prototypu (nebo wireframu) a jeho obsahu, který vytvořím společně s vámi na základě předchozího dotazníku a analýzy.

Jak dlouho to bude trvat: Záleží na velikosti projektu a rychlosti komunikace z vaší strany. Většinou jde o týden až dva, ale můžeme to stihnout i za 2 dny.

5. Připravím grafický návrh

Co se bude dít: S ohledem na zaměření webu a předem definované požadavky připravím grafický návrh: barvy, tvary, písmo, zkrátka kompletní vzhled vašeho nového webu.

Co budu potřebovat od vás: Máte svou identitu už zpracovanou? Výborně, pak to půjde rychleji. V opačném případě je potřeba ji teprve vytvořit – buď se mnou, nebo s někým, kdo se tím zabývá (podle velikosti projektu). Už během vstupního dotazníku zjišťuji, jaké jsou vaše představy a jaké weby se vám líbí a nelíbí. Když je potřeba, vytvořím moodboard nebo nástěnku na Pinterestu, na jejichž základě si vyjasníme směr. Doporučuji prohlédnout si i mé dosavadní práce.

Jak dlouho to bude trvat: Vytvořit grafický návrh mi trvá týden až dva (podle velikosti projektu) a poté následují úpravy na základě vašich připomínek. Ale nebojte se, prakticky pokaždé jde jen o drobnosti, protože podobu vzhledu jsme si dostatečně ujasnili už v předchozích krocích. Rychlost dokončení návrhu závisí i na vaší odezvě – jinými slovy buďte na příjmu, až vám pošlu náhled k odsouhlasení.

6. Předání webu web developerům

Co se bude dít: Vybraným web developerům předám odsouhlasený rozvrh webu (prototyp nebo wireframe) a grafický návrh. Tito lidé vám převedou web do interaktivní – tedy funkční – podoby, popřípadě je nasadí na CMS (systém, přes který budete psát články, vkládat zboží, vyřizovat rezervace, např. Wordpress). Práce developerů je v ceně.

Co budu potřebovat od vás: Web developery si můžete vybrat sami, ale většinou je s klienty vybíráme společně. Co se týká samotného převodu webu do funkční podoby, nemusíte dělat už nic – jen si počkat na výsledek. Přichází ale čas zaregistrovat doménu (www adresa vašeho nového webu) a hosting (prostor, kde bude váš web fyzicky uložen). S obojím vám pomohu já nebo developeři, ale žádný strach, je to úkol na pár kliků. Můžete s tím počkat až do fáze těsně před spuštěním webu, ale je lepší neváhat, aby vás někdo nepředběhl.

Jak dlouho to bude trvat: Nejvíc záleží na vytíženosti web developerů a velikosti webu. U průměrně velkých projektů jde o 2-4 týdny.

7. E-publishing: vkládání obsahu

Fáze, kdy se web plní skutečným obsahem. Vkládání textů, fotek, produktů, videí. Někdy ji zvládnete po zaškolení sami, někdy je potřeba zkušeného člověka. V ideálním případě si prvotní sazbu beru na starost já (respektive předám tento úkol mnou vyškolenému spolupracovníkovi), abychom maximálně předešli chybám a tím ztrátám z hlediska SEO (optimalizace pro vyhledávače).

8. Spustíme web

Hurá! Máte web, který běží, zákazníci se z něj mohou těšit, vy se z něj těšíte ještě více.

9. Péče o web

Následná péče je důležitá pro to, aby vám web přinášel, co jste od něj očekávali. Musíte jej propagovat, plnit kvalitním obsahem, sledovat reakce návštěvníků, myslet na SEO, dělat si průběžné analýzy, revize a aktualizace. Tato fáze bude probíhat neustále, dokud bude vaše podnikání živé a funkční.

Ve všech oblastech péče o web mohu doporučit vhodné specialisty.

Jak dlouho tohle celé trvá

  1. Weby na šabloně lze spustit i do měsíce od startu projektu, nejvíc záleží na rychlosti vaší odezvy.
  2. Na vaší odezvě záleží i v případě webu na míru – někteří klienti reagují okamžitě, jiní si potřebují své odpovědi a připomínky promyslet. Když to zprůměrujeme, většinou se během 12 týdnů spouští minimální verze webu (MVP), která obsahuje nejnutnější funkce a informace, a dále se vylepšuje už za provozu. Můžeme tak rovnou reagovat na potřeby návštěvníků.

Zajímá vás ještě něco dalšího?