Smlsněte si na blogu – Čitelnost

Rozhodli jste se upéct podle mého receptu a i když jste všechny předchozí kroky dodržely, pořád to vypadá, tak nějak… splácaně?

Možná jen potřebujete provětrat prostor.

Série Smlsněte si na blogu

  1. Skenování – aby se lidé v textu neztratili
  2. Kontrast – moment překvapení
  3. Zarovnání – servírujte text přehledně
  4. Čitelnost – pořádně vyvětrejte
  5. Výzva k akci – to proč to děláte

Pořádně vyvětrejte

Vše potřebuje trochu dýchat. Věděli jste, že kvalitní a drahé věci mají vždy víc prostoru? Představte si obchody na Pařížské a srovnejte je s jedním z řetězců s oblečením z obchodního domu.

Dodá to vašim textům váhu a zároveň bude text opticky vypadat snazší k přečtení.

Co ovlivňuje čitelnost?

  • velikost písma,
  • řádkování,
  • mezery mezi odstavci,
  • tmavost písma vůči pozadí,
  • mezery před nadpisy,
  • vhodný výběr písma a jeho řezu,
  • šířka sloupce, ve kterém text je.

Napíšu univerzální návod, modifikace bych nechala na zkušených (web) designérech, takže si to klidně někam uložte, nebo rovnou pošlete vašemu webaři:

  • Velikost písma odstavce minimálně 16 px.
  • Řádkování odstavce je 160%-175% velikosti písma.
  • Řádkování nadpisu je 100-120% velikosti písma.
  • Písmo dělejte tmavší vůči pozadí, než si myslíte, že je dost.
  • Před nadpisem mějte větší mezeru než za nadpisem (nadpis patří k textu, který je pod ním, ne před ním).
  • Písmo vybírejte jednoduché, čitelné, pokud chcete nějaké zdobné, používejte ho pro kratší ne tak důležité texty, nebo ho můžete využít jako překvapení z minulých lekcí.
  • Řez písma používejte regular, nebo book. Vynechte light/thin.
  • Šířka sloupce pro souvislý text je ideální do 800 px.

Co udělá největší magii? Správné řádkování, velikost textu a šířka sloupce.

Pro koho ještě děláte text čitelný?

Všichni máme nějaké znevýhodnění. Někdo může mít dyslexii, jiný pořádné brýle a další vysvícený notebook, nebo mobil na sluníčku.

A když už mluvím o tom mobilu. Jak vypadá váš článek v něm?

Další díl: 5. Výzva k akci – to proč to děláte

Celá série vznikla pro facebookovou skupinu copywriterky Evy VáňovéNaučte se psát copywritersky. Bylo mi ctí.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mně, mých zkušenostech a zájmech. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Smlsněte si na blogu – Skenování

Znáte to, jak se vám sbíhají sliny, když vidíte dokonale nachystanou sváteční snídani? Očima nejen jíme, ale i si vybíráme, co budeme číst. V této sérii se rozepíšu o tom, jak udělat váš blogový článek neodolatelný k přečtení. Série Smlsněte si na blogu...

Smlsněte si na blogu – Výzva k akci

Chutná vám ten dort? A nedáte si ještě kávu? Ale co by ne, když už jsem tady, dort je famózní, káva bude také. Série Smlsněte si na blogu Skenování – aby se lidé v textu neztratiliKontrast – moment překvapeníZarovnání – servírujte text přehledněČitelnost –...

Smlsněte si na blogu – Čitelnost

Rozhodli jste se upéct podle mého receptu a i když jste všechny předchozí kroky dodržely, pořád to vypadá, tak nějak… splácaně? Možná jen potřebujete provětrat prostor. Série Smlsněte si na blogu Skenování – aby se lidé v textu neztratiliKontrast – moment...