Jak probíhal můj první placený webinář?

29. 01. 2021 | Byznys

Nazvala bych to spíš osobním experimentem. Mám opravdu co předat? Mám na to dělat živý vysílání?

Tohle není návod jak to dělat, tohle je prostě jeden z milionů způsobů, který jsem intuitivně udělala já. Věřím na autentický marketing, takže jsem i na začátku videa přiznala, že mi není úplně dobře. (Dobře doslova jsem řekla, že se asi budu muset v průběhu vysílání vysmrkat :D)

Tak se chci podělit o průběh, koho to zajímá, třeba vás to inspiruje.

Webinář se týkal úplných základů úpravy stránky na webech se šablonou/editorem Divi.

(Jde o sponzorovaný odkaz, pokud Divi v budoucnosti koupíte, získám z prodeje provizi. Jde o systém, který jsem si po testování mnoha dalších systémů vybrala pro práci se svými weby, nic lepšího jsem doposud neobjevila a proto jsem se rozhodla pro spolupráci).

Jaký byl můj výchozí bod?

Vše jsem připravila během tří hodin svého času. Od toho jsem odhadovala, kolik si tím chci minimálně vydělat. Celou dobu jsem si hrála, chtěla jsem si to zkusit, zjistit, jestli mi to sedne.

Zároveň šlo poprvé v životě o něco, čemu bych říkala konstantní prodej, jak dělám kompletně jiný typ produktu, tak se prodává dost jinou činností a stačí mi prodat jeden-dva za měsíc. Účastníků bylo nakonec 34 (dva nezaplatili a některé vstupy jsem rozdala zdarma).

Týden před vysíláním

Minulý týden ve čtvrtek mě u vaření kafe napadlo, co si to prostě zkusit. Že nemusím nahrávat kurz, protože ten se u tématu, jehož obsah může za týden po aktualizacích vypadat jinak, nemá smysl.

Ještě když jsem stála u kávovaru, napsala jsem příspěvek. Zjistila jsem ve skupině Rebelek, jestli by to vůbec někomu něco přineslo.

A chytlo se to. Takže jsem se přihlásila do Simpleshopu, zjistila jsem, že už jsem ho měla registrovaný a nastavený (dobrý udělat dopředu, aspoň vás to nebrzdí) a rovnou zadala produkt. Vytvořila prodejku, kterou jsem mohla kdekoliv sdílet. Nemusíte to dělat na vašem webu.

No a hned na to založila skupinu na facebooku a odkaz na ní vložila do e-mailu „po uhrazení“. Automatizace. Pak už jsem jen kontrolovala úhrady a odklikávala, kdo zaplatil.

Jak jsem to nacenila?

Napsala jsem cenu (250Kč), která mě napadla, já jsem s ní byla v souladu. Proč?

  • Nevěděla jsem, jak to bude technicky (a mělo to svý mouchy).
  • Nevěděla jsem, jestli dokážu mluvit takhle hodinu sama se sebou.
  • Nebyla jsem si jistá, jestli to na hodinu vyjde.
  • Chtěla jsem začít sbírat kontakty na další vysílání a kurzy.
  • Silně jsem cítila, že se něco nepovede (asi úplněk), nepovedlo, měla jsem v sobě (velmi výjimečně!) coldrex max, abych mohla vůbec mluvit, omarodila jsem den předem :D.
  • Neuvědomuju si, že mě tolik lidí zná a dá na mě – to je způsobený asi spíš tím, že dělám weby – celkem velký produkt a udělám jich tak 15 ročně. Nemám teda šanci se o tom přesvědčit, dokud mi to někdo nepošeptá.

Ale po vysílání to vidím úplně jinak

Jestli to čteš Ludmilo, ne že bys neměla pravdu, jenže já znám sebe a šla bych proti sobě a neprodala bych nic.

Je to jako když jsem šla pěšky na Plechý (asi 26km v kopcích). Než jsem tam vylezla, nevěděla jsem, kolik budu potřebovat vody, jestli to vůbec ujdu a jestli mi vydrží baterka ve foťáku. Teď když jsem tím prošla, vím, že mi 2l vody nestačí 😀 A přiznám, že jsem posledních 12km dost trpěla.

Takže ano, příští bude výrazně dražší a taky to bude probíhat jinak, zjistila jsem, že webináře nejsou něco, v čem bych chtěla pokračovat. Mám jiný návrh, o tom až na konci.

Obsah prodejky

Nad texty jsem moc nepřemýšlela, prostě jsem napsala něco lákavého na úvod, pak co ve webináři bude, ale hlavně co tam nebude, protože jsem nechtěla mít na webináři lidi, kterým obsah přijde úplně zbytečný, protože vše znají.

Prodejktu si můžete prohlédnout tady.

Sběr kontaktů

Do simpleshopu jsem napojila mailerlite a nastavila automatizaci, aby odešly správné e-maily ve správný čas, hlavně připomínka v den webináře. A mám několik kontaktů, které mohu pozvat na další vysílání. Vzhledem k tomu, že šlo o lidi, kteří zakoupili můj produkt, jde o oprávněný zájem. Ale vůbec se mi nelíbí to takhle nazývat.

Propagace

Propagace probíhala tak, že jsem odpověděla na komentáře ve vlákně, kde o to byl zájem, pustila několik příspěvků asi ve třech cízích a obou vlastních skupinách. Občas to byla výzva, poslední dobou jsou propagace čím dál zábavnější, jedna z nich byla živé video 🙂 Což mi ale hrálo do karet, považovala jsem za dobré, aby mě lidé slyšeli a viděli ještě před webinářem.

V pondělí večer mě ještě napadlo, že bych mohla spustit reklamu na Facebooku, nikoho jsem tak narychlo nesehnala, až ve středu ráno Polina Ševčíková (moc děkuju!). Reklamu jsem nakonec nespustila. Business manager mě vypekl, nešel mi připojit pixel a prostě tam mám šílenej nepořádek z pokusů, který jsem dělala už asi před 4 lety.

Předvečer vysílání

Nakonec jsem byla ráda, protože ve středu večer mi začalo být pěkně mizerně. Takže už jsem ani moc dál nepropagovala, nevěděla jsem, jestli to nebudu muset odložit na jindy. Naštěstí jsem nemusela, ale už mi to nebylo příjemné prodávat a já z prodeje chci mít radost, ne stres.

Ještě jsem nahrála pětiminutové intro o WordPressu, protože jsem potřebovala, aby všichni účastníci byli na stejné úrovni (za tuhle radu díky Aleně Dudové). A dala jsem ho v předvečer do skupiny.

Technické problémy během vysílání

V den vysílání jsem zjistila, že mi příšerně píská v mikrofonu, ale vyřešila jsem to (deset minut před vysíláním) aplikací Krisp, což teda zírám. Mohu doporučit. 120 minut týdně tam máte zdarma, pro čistý zvuk na živém vysílání asi ideál. Umí odfiltrovat i štěkot psa a řev dítěte. Údajně 😀

Použila jsem také doplněk do Chrome Screencastify, který mi umožnil mít neustále zobrazenou malou obrazovku s videem v popředí a také zvýraznění myši, aby jí sledující snadno našli a viděli.

Během vysílání jsem měla několik výpadků, jeden v takovém dost důležitém bodě, ale vše jsme si vysvětlili a v záznamu to není vidět, takže se to tam dá dokoukat.

Na co jsem zapomněla?

Na slováky. Jako absolutně, pardon :). Takže jsem darovala jeden vstup, protože zase, já sama nechci, aby po mě někdo chtěl něco honem honem, takže já to nechci po nikom jiném. Tedy ani po účetní/daňařce. Do příště to pořeším, nebudu si daňovou identifikací blokovat svět :).

A ještě jsem měla jeden sek, ale už si ho nepamatuju, tak to asi nebylo tak hrozný.

Největší investice

Konzultace s Polinou Ševčíkovou. Každopádně ta konzultace mi hodně přinesla i do budoucna, během hodiny jsem se dozvěděla, jak správně spouštět reklamu na fb, příště už toho využiju.

Závěrem: Budu dělát další webinář?

Ano i ne. Vyspala jsem se na to, než to řeknu. Příště udělám omezený počet lidí (do 4) a budeme si spolu volat třeba na zoomu. Reálně spolu budeme mluvit, budete se mě moct ptát a v klidu si to osaháme. Vysílání formou webináře už nepojedu. Ani za výrazně vyšší cenu. Já s vámi chci mluvit, chci abyste se mě mohli rovnou přímo ptát a webinář se pro tenhle typ „návodu“ asi nehodí. I když ho účastníci, až na těch pár technických bot, vyhodnotili kladně.

Díky všem účastníkům, bylo to super vystoupení z komfortní zóny a všem čtenářům tohohle příspěvku: udělejte to! Udělejte všechno, co jste si chtěli zkusit :).

Ehm, jo, a jela jsem z voleje. Měla jsem jen osnovu na kousku stránky v sešitě. To mi totiž jde líp, než se držet systému.

Chci se naučit úplný základy v Divi, je ještě záznam?

Jasně! Informace a objednávky tady.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mně, mých zkušenostech a zájmech. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Kašlete na ceny vaší konkurence

Udělali jste si průzkum. Jste ve skupinách společně s vaší konkurencí (nebo kolegy), prošli jste si jejich weby. Prošli jste si weby lidí v katalogu na volné noze i vše, co jste našli na google. Co jste zjistili? Pravděpodobně, že nemůžete moc zdražit. Protože už...

Jak probíhal můj první placený webinář?

Nazvala bych to spíš osobním experimentem. Mám opravdu co předat? Mám na to dělat živý vysílání? Tohle není návod jak to dělat, tohle je prostě jeden z milionů způsobů, který jsem intuitivně udělala já. Věřím na autentický marketing, takže jsem i na začátku videa...

Na web zpravidla nedostanete žádnou záruku

Ono to totiž není ani úplně možné. Většina webů se předává takzvanou akceptací, kdy web klient projde a řekne, že je vše dle jeho představ. Tím je web předán. Proč to tak je? Jakékoliv následně vzniklé "stalo se to samo" změny jsou neovlivnitelné. Web jsou často...