Případová studie

Web pro copywriterku Karolinu Čiklovou

Copywriterka pro firmy a podnikatele

Karolina píše různé typy textů pro firmy, neziskovky i veřejnou správu. Srozumitelně a autenticky.

Zakládá si na dlouhodobé spolupráci, která šetří jejím klientům čas a uvolňuje jim ruce na to, co umí nejlépe oni. Jejich vlastní práci.

Hotové řešení

Karolině jsem vytvořila web, který odpovídá na potřeby lidí, pro které chce pracovat a pracuje ráda.

Jde o minimalistickou prezentaci, která předává hlavní informace o tom, jak Karolina svým klentům copywritingem šetří čas a pomáhá jim s vymýšlením textů, tiskových zpráv, blogových článků, příspěvků na sociální sítě.

Její klienti hledají hlavně někoho na dlouhodobou spolupráci, s kým pokaždé nemusí řešit tonalitu textu, každé slovo, zdlouhavá zadání.

Nejvíce jsme se zabývaly poskládáním obsahu. Kde bude jaká informace? Jaké bude jejich pořadí? Co potřebujeme říct a co už není třeba vyslovit nahlas?

Jak to začalo?

Po několika telefonátech s Karolinou, vyhodnocení úvodního dotazníku a prostudování jejích klientů a cílů jsem navrhla architekturu a obsah webu.

Označila jsem vstupní stránky a konverzní body. Promyslela jsem, odkud lidé na web přijdou – především na základě toho, s jakými kanály už Karolina pracuje. Ať už je to doporučení, nebo sociální sítě.

S Karolinou jsme řešili, co vlastně takovému klientovi říct, co je pro něj důležité a co už nadbytečné. Jak ho zaujmout a nejlépe ukázat její přínos.

A aby si s ní chtěl domluvit hovor, na kterým proberou detaily spolupráce.

Obsahovou osnovu tvořím formou otázek, které by budoucí zákazník mohl mít a na které je potřeba na webu odpovědět.

Pro Karolinu bylo také potřeba promyslet umístění podcastu, který nahrává.

S Karolinou jsme si volali v pravidelných týdenních intervalech – sprintech. Vždy jsme probraly, co je hotové a co je potřeba vymyslet dál. Byla to kombinovaná spolupráce. Karolina byla mým klientem, ale zároveň i kolegyní.

Nákres webu

Jakmile jsme se shodly na obsahu, Karolina začala přemýšlet o volbě slov a já pracovala na rozvržení webu.

Vzniká první wireframe, díky kterému Karolina vidí délku jednotlivých textů, jak na sebe navazují, který text má jakou váhu. Protože je copywriterka, psala si texty sama. Protože netextuje weby, vedla jsem ji.

Musely jsme také vymyslet, jak ukázat její práci. Ideální volbou byly případové studie, které si Karolina může na web postupně doplňovat. Na nich může ukázat znění textů, jaký daný text řeší problém a jaký plní cíl, včetně referencí od jejích klientů.

Jak bude web vypadat?

Karolina neměla žádnou vizuální identitu. Její původní web byl mnoho let starý a byl kombinací pár obrázků a pár řádků textu.

Proto jsem musela navrhnout jednoduchou vizuální identitu, kdy jsem obdržela weby, které Karolinu vizuálně přitahují a zkusila různé přístupy. Diskutovaly jsme, jak se v jednotlivých barvách a písmu odráží Karoliny osobnost a co o ní tyto prvky řeknou klientovi.

Nakonec jsme se shodly na tlumených tónech bílé, šedé a zelenkavé, které nejvíce vystihovaly její styl práce. Minimalistický, stručný, úderný. Je tichým společníkem, na kterého se lze spolehnout, ale prakticky o ní nevíte.

Klíčová slova identity: přátelský | profesionální | ne ukřičený | zábavný | přátelský | minimalistický | ne úplně vážný | čistý | uspořádaný | srozumitelný | přehledný | rovnou k věci | jednoduchý | osobní | čistý | kolínská

Finální identita

Ve finále zvítězila paleta barev v kombinaci zelenkavé s fialovou, u které se Karolina rozhodovala, jestli to ještě nezjednodušit. Nakonec jsme opustili i fialovou. S barvami proto pracujeme decentně, aby tlačítka na webu nezanikla a zůstala stále ve své kontrastní podobě.

Odpovídá tomu, jaká Karolina je a co svým klientům nabízí se špetkou lidskosti v podobě fotografií a psacího písma a trochou copywriterského humoru ukrytého v textech.

Chtěli jsme upřednostnit obsah před výraznými barvami.

Fotografie

Život webu pak dávají fotografie, které si Karolina nechala nafotit od fotografky. Já jsem dodala dokument, kde popisuji, jak potřebuji, aby fotografie vypadaly.

Grafický návrh

Karolina postupně doplňovala texty, já se vrhla do finální podoby webu. Ořezávala a vybírala fotky, ladila rozvržení, velikosti písma, kontrast, čitelnost stránek.

Vývoj webu

Když bylo vše schválené a detaily vyladěné, začala jsem web vyvíjet. Použila jsem WordPress s vizuálním editorem Divi, který Karolině umožní snadnou úpravu stránek. Poslední texty si tak na webu upravovala sama díky mým návodům a proškolení.

Pin It on Pinterest