Ten úžasný dezert máte přímo před sebou, je výborný, přesně tak jak jste si ho představovali v té vitríně, ale už začíná být trochu hutný a monotónní. Když v tom zjistíte, že v sobě má ukrytou náplň. Jemnou, rozplývající se na jazyku, která přišla v ten správný moment. Nadchne vás a baví vás dál. Tohle přesně dokáže kontrast.
Série Smlsněte si na blogu
- Skenování – aby se lidé v textu neztratili
- Kontrast – moment překvapení
- Zarovnání – servírujte text přehledně
- Čitelnost – pořádně vyvětrejte
- Výzva k akci – to proč to děláte
Moment překvapení
Rozbijte monotónní text.
Jak kontrastu docílíme?
- Citace,
- zvýrazněný text,
- podbarvený blok textu,
- infografika (informační ilustrace, schéma),
- skicy a ilustrace,
- medailonek o autorovi, nebo o člověku, se kterým děláte rozhovor;
- fotografie,
- určitě vás ještě něco napadne, inspirujte se!
Můžete například vytáhnout zajímavou větu z textu a zvýraznit ji tak, že písmo zvětšíte. Klidně na trojnásobek od běžného textu (24 – 36px). Tím tento text zařadíte mezi skenovatelné. Určitě to nedělejte jako nadpisy. To byste zmátli vyhledávače a také uživatele, kteří používají předčítání.
Příklad
Podívejte se na články Forbesu. Nečtete je ve spěchu jako informační servery, dáte jim trochu víc času a i oni se jim při tvorbě věnují víc. Je možné, že pro vás nebude takhle lehké udělat různé vykouslé bloky, ale není nutné být Forbes.
Naopak Seznam zprávy mají články méně vizuálně zajímavé, ale o úplné nijakosti se mluvit nedá. Občas použijí podbarvený blok pro důležité informace. Já jako návštěvník vím, že se tam vždy nachází to podstatné, pro co jsem přišla.
Ano vím, dala jsem za příklad magazíny. Ty budou vždy obsahovat větší bloky textu a delší odstavce, než váš blog. Ale to, co si dnes popisujeme mají udělané skvěle.
Jak na to?
Mnoho z nich vyřešíte běžnou editací textu a vložením obrázků. Ve WordPressu máte rozšířené možnosti když kliknete vlevo nahoře od editoru na velké bílé plus na modrém tlačítku. Najdete tam mnoho bloků k použití. Práce s nimi je jednoduchá. Věřím vám.
Váš text po druhém díle láká k přečtení a dokonce nezačne opticky nudit. Jen závěrem zase připomínám: S tím krémem v dezertu to nepřežeňte, čeho je moc, toho je příliš.
Další díl: 3. Zarovnání – servírujte text přehledně
Celá série vznikla pro facebookovou skupinu copywriterky Evy Váňové – Naučte se psát copywritersky. Bylo mi ctí.