Smlsněte si na blogu – Kontrast

Ten úžasný dezert máte přímo před sebou, je výborný, přesně tak jak jste si ho představovali v té vitríně, ale už začíná být trochu hutný a monotónní.Když v tom zjistíte, že v sobě má ukrytou náplň. Jemnou, rozplývající se na jazyku, která přišla v ten správný moment, kdy už jste si říkali, jestli má smysl v dezertu pokračovat.

Série Smlsněte si na blogu

  1. Skenování – aby se lidé v textu neztratili
  2. Kontrast – moment překvapení
  3. Zarovnání – servírujte text přehledně
  4. Čitelnost – pořádně vyvětrejte
  5. Výzva k akci – to proč to děláte

Moment překvapení

Jak rozbít monotónní text. Říká se tomu kontrast.

Jak kontrastu docílíme?

  • Citace,
  • zvýrazněný text,
  • podbarvený blok textu,
  • infografika (informační ilustrace, schéma),
  • skicy a ilustrace,
  • medailonek o autorovi, nebo o člověku, se kterým děláte rozhovor;
  • fotografie,
  • určitě vás ještě něco napadne.

Můžete například vytáhnout zajímavou větu a zvýraznit ji tak, že písmo zvětšíte. Klidně na trojnásobek od běžného textu (36-48px). Tím tento text zařadíte mezi skenovatelné. Určitě to nedělejte jako nadpisy. To byste zmátli vyhledávače i uživatele, kteří používají předčítání.

Příklad

Podívejte se na články Forbesu. Nečtete je ve spěchu jako informační servery, dáte jim trochu víc času a i oni se jim při tvorbě věnují víc. Je možné, že pro vás nebude takhle lehké udělat různé vykouslé bloky, ale není nutné být Forbes.

Naopak Seznam zprávy mají články méně vizuálně zajímavé, ale o úplné nijakosti se mluvit nedá. Občas použijí podbarvený blok pro důležité informace. Já jako návštěvník vím, že se tam vždy nachází to podstatné, pro co jsem přišla.

Ano vím, dala jsem za příklad magazíny. Ty budou vždy obsahovat větší bloky textu a delší odstavce, než váš blog. Ale to co si dnes popisujeme mají udělané výborně.

Jak na to?

Mnoho z nich vyřešíte běžnou editací textu. Citát i větší písmo jde snadno upravit.Ve většině editorů máte ještě nějaké další možnosti. Ve WordPressu máte rozšířené možnosti když kliknete na velké bílé plus na modrém tlačítku vlevo nahoře od editoru, máte celkem velké množství bloků k použití. Práce s nimi je jednoduchá. Věřím vám.

Váš text po druhém díle láká k přečtení a dokonce nezačne opticky nudit. Jen to s tím krémem v dezertu nepřežeňte, čeho je moc, toho je příliš.

Další díl: 3. Zarovnání – servírujte text přehledně

Celá série vznikla pro facebookovou skupinu copywriterky Evy VáňovéNaučte se psát copywritersky. Bylo mi ctí.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mně, mých zkušenostech a zájmech. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Smlsněte si na blogu – Čitelnost

Rozhodli jste se upéct podle mého receptu a i když jste všechny předchozí kroky dodržely, pořád to vypadá, tak nějak… splácaně? Možná jen potřebujete provětrat prostor. Série Smlsněte si na blogu Skenování – aby se lidé v textu neztratiliKontrast – moment...

Minimální verze webu

Dnes zaplujeme trochu i do byznysu. Mnoho z vás právě teď vymýšlí, jak lehce přetransformovat osu toho co děláte, abyste mohli pokračovat dál ve své činnosti. Všude vidím přesun do online a to rychle. Tak si to pojďme ještě více usnadnit. Rychle je v tenhle moment...

Smlsněte si na blogu – Zarovnání

U dezertů ještě zůstaneme. Představte si, že by vám ho na ten talíř jen tak mrskli, až by se roztekl do všech stran. Nic moc, že? Série Smlsněte si na blogu Skenování – aby se lidé v textu neztratiliKontrast – moment překvapeníZarovnání – servírujte text...