Na web zpravidla nedostanete žádnou záruku

6. 10. 2020 | Byznys, Webdesign

Ono to totiž není ani úplně možné. Většina webů se předává takzvanou akceptací, kdy web klient projde a řekne, že je vše dle jeho představ. Tím je web předán.

Proč to tak je?

Jakékoliv následně vzniklé „stalo se to samo“ změny jsou neovlivnitelné. Web jsou často takové puzzle, nejčastěji různých doplňků. Bez doplňků by vás některé funkcionality stály desetitisíce korun vývoje.Jen naprogramovat správně kontaktní formulář je minimálně na hodinu. S doplňkem to máte nastavené za pár minut a navíc nemusíte shánět programátora pokaždé, když potřebujete změnit pole, nebo adresáta. Ale ty doplňky nedokáže nikdo zaručit.

Správa webu

Proto mnoho webařů nabízí správu webu na určitou dobu v ceně webu, nebo za poplatek, nebo vás naučí jak s webem pracovat, či vám doporučí jiného správce webu. Ten by se měl postarat o to, že bude web stále aktualizován, a řešit případně vzniklé problémy. Aby nezastarával tak rychle a podobně.

Životnost a vývoj

Ale i tak jsou věci, které nezachrání ani správce webu – vývoj programovacího jazyka a prostředí. Ty se mění ať už kvůli bezpečnosti, nebo potřebám vývojářů.Životnost webu uvádím zpravidla pět let. Není to ani tak kvůli technologiím, divily byste se, na jak tenkém vlásečku jsou schopné weby fungovat, je to spíš kvůli trendům, marketingu i vašem byznysovém posunu.

Má smysl optimalizace?

V případě běžných webových prezentací nemá moc smysl věnovat hodiny do optimalizace. Je to sice fajn a hodně doporučovaná cesta, ale weby, kterým se toto vyplatí jsou milionové projekty. Velké e-shopy, nebo třeba tady facebook, který teď prošel snad největší optimalizací, co pamatuji. Také ji lidé nejhůře nesli.

Jak zajistit, že to bude bez problému?

Převzetí webu můžete ovlivnit už při výběru dodavatele. Zeptejte se ho, jak pracuje a proč konkrétně si vybral ta řešení, která používá. Diskutujte s ním. Věřím, že poznáte podle komunikace, jak dobře to s vámi myslí. Měl by se sám hodně ptát a mělo by mu na záležet na tom, co děláte, jak k věcem přistupujete, kdo je váš klient. I to jsou známky někoho, kdo se svou práci snaží dělat co nejlépe.

Bára Vlášková

Web designérka a ilustrátorka na volné noze

Můj blog je o mně, mých zkušenostech a zájmech. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Kašlete na ceny vaší konkurence

Udělali jste si průzkum. Jste ve skupinách společně s vaší konkurencí (nebo kolegy), prošli jste si jejich weby. Prošli jste si weby lidí v katalogu na volné noze i vše, co jste našli na google. Co jste zjistili? Pravděpodobně, že nemůžete moc zdražit. Protože už...

Web je drahý

Mýtus: Potřebuji web, jenže je drahý, a nebudu si ho moci spravovat sama. Článek je krátký, tak pojďme rovnou na věc. Cena Jako odpověď si stačí přepočítat investici na pět let: Řešení 1. rok pět let celkem Mioweb (jen redakční systém + šablona) 29 040 Kč...

Web na míru za 8 týdnů

Nerozumíte webovým stránkám? To nevadí, od toho jsem tu já! Následující kroky nejsou nijak striktní, jejich popis slouží pouze pro vysvětlení a vaši představu o tom, co nás na cestě za novým webem čeká. Jde o osvědčený postup, který jsem postavila tak, aby vám přinesl...