Na web zpravidla nedostanete žádnou záruku

6. 10. 2020 | Byznys, Webdesign

Ono to totiž není ani úplně možné. Většina webů se předává takzvanou akceptací, kdy web klient projde a řekne, že je vše dle jeho představ. Tím je web předán.

Proč to tak je?

Jakékoliv následně vzniklé „stalo se to samo“ změny jsou neovlivnitelné. Web jsou často takové puzzle, nejčastěji různých doplňků. Bez doplňků by vás některé funkcionality stály desetitisíce korun vývoje.Jen naprogramovat správně kontaktní formulář je minimálně na hodinu. S doplňkem to máte nastavené za pár minut a navíc nemusíte shánět programátora pokaždé, když potřebujete změnit pole, nebo adresáta. Ale ty doplňky nedokáže nikdo zaručit.

Správa webu

Proto mnoho webařů nabízí správu webu na určitou dobu v ceně webu, nebo za poplatek, nebo vás naučí jak s webem pracovat, či vám doporučí jiného správce webu. Ten by se měl postarat o to, že bude web stále aktualizován, a řešit případně vzniklé problémy. Aby nezastarával tak rychle a podobně.

Životnost a vývoj

Ale i tak jsou věci, které nezachrání ani správce webu – vývoj programovacího jazyka a prostředí. Ty se mění ať už kvůli bezpečnosti, nebo potřebám vývojářů.Životnost webu uvádím zpravidla pět let. Není to ani tak kvůli technologiím, divily byste se, na jak tenkém vlásečku jsou schopné weby fungovat, je to spíš kvůli trendům, marketingu i vašem byznysovém posunu.

Má smysl optimalizace?

V případě běžných webových prezentací nemá moc smysl věnovat hodiny do optimalizace. Je to sice fajn a hodně doporučovaná cesta, ale weby, kterým se toto vyplatí jsou milionové projekty. Velké e-shopy, nebo třeba tady facebook, který teď prošel snad největší optimalizací, co pamatuji. Také ji lidé nejhůře nesli.

Jak zajistit, že to bude bez problému?

Převzetí webu můžete ovlivnit už při výběru dodavatele. Zeptejte se ho, jak pracuje a proč konkrétně si vybral ta řešení, která používá. Diskutujte s ním. Věřím, že poznáte podle komunikace, jak dobře to s vámi myslí. Měl by se sám hodně ptát a mělo by mu na záležet na tom, co děláte, jak k věcem přistupujete, kdo je váš klient. I to jsou známky někoho, kdo se svou práci snaží dělat co nejlépe.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mých zkušenostech o webech, designu a online marketignu. Právě jsem začala studovat Design informačních služeb na MUNI, tak se máte na co těšit. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Web je drahý

Mýtus: Potřebuji web, jenže je drahý, a nebudu si ho moci spravovat sama. Článek je krátký, tak pojďme rovnou na věc. Cena Jako odpověď si stačí přepočítat investici na pět let: Řešení 1. rok pět let celkem Mioweb (jen redakční systém + šablona) 29 040 Kč...

16 tipů – Jak zvýšit produktivitu a zlepšit time management jako web designér

Time management pro web designéry může být dost náročná otázka. Zvlášť pokud jsme jednotlivci na volné noze a nemáme vedle sebe dalšího kolegu, se kterým bychom si projekt při nečekaných více pracích rozdělili. K tomu se přidává, že často navíc zastáváme roli UI...

Povinné náležitosti na webu

Pro své klienty mám vždy konkrétní doporučení, co na webu nevynechat. Jedním z nich je obsáhnutí povinných náležitostí stanovených zákonem. Ačkoliv se tyto informace nachází všude na internetu, ne každý o nich ví a ne vždy je lidé vypíšou úplně správně. Z nějakého...

Pin It on Pinterest