Povinné náležitosti na webu

18. 05. 2019 | Webdesign

Pro své klienty mám vždy konkrétní doporučení, co na webu nevynechat. Jedním z nich je obsáhnutí povinných náležitostí stanovených zákonem. Ačkoliv se tyto informace nachází všude na internetu, ne každý o nich ví a ne vždy je lidé vypíšou úplně správně. Z nějakého důvodu se je snaží co nejvíce zkrátit a schovávat, aby si jimi nekazili „design“. No a další část vůbec netuší, že nám zákon takovou povinnost ukládá.

Pokud jste blogerka, která si píše poznatky o posledních módních výstřelcích, tak se vás to netýká. Tyto povinnosti má ale každý podnikatel.

Zatím jsem se setkala pouze s tím, že příslušné úřady nejprve na nedostatky upozorní, a až pak přijde pokuta, osobně vím jen o dvou případech a v obou případech šlo o 5 000 Kč. Na druhou stranu za pár zapomenutých řádků a pět minut práce je to poměrně vysoká částka. Navíc uvedením těchto informací zvyšujete svou důvěryhodnost.

Právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku

  • Název společnosti v obchodním rejstříku
  • Sídlo – adresa
  • IČO
  • DIČ (pokud jste plátci)
  • Spisová značka – zápis ve tvaru: „oddíl a vložka“ vedená u rejstříkového soudu v „město“

Fyzická osoba nezapsaná v obchodním rejstříku

  • Jméno a příjmení
  • Místo podnikání – adresa
  • IČO, DIČ (pokud jste plátci)
  • Oznámení ve tvaru: „Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od X. Y. ZZZZ, evidující úřad ve Město.“
  • Evidenční číslo registrace – zápis ve tvaru: „evidenční číslo, jednací číslo“

Kde by se výše zmíněné údaje měly nacházet? Stačí jednou, nemusí být na všech třech:

  • Patička webu
  • Sekce O nás
  • Stránka s kontakty

V případě e-shopu, a to i když prodáváte jeden produkt, či workshopy, semináře, přednášky,…

Nemá smysl psát co již bylo jinde dobře psáno, platí tedy výše zmíněné a dále vás odkážu na Shoptet – Právní náležitosti e-shopu.

GDPR

Toto nařízení nemá rád asi nikdo, snad ani ten jehož má údajně chránit. Stejně jako u e-shopů vás pro začátek odkážu na přednášku Petry Dolejšové z eLegal, která proběhla v rámci WordCampu. Ve videu Petra zmiňuje praktické a reálné příklady a proto si myslím, že se od ní dá hodně pochopit.

Proč vám to neshrnu vlastními slovy? Inu proto, že nejsem právník, ale designér a není moje povinnost tomu rozumět, myslím, že je ale vhodné vás na to upozornit.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mých zkušenostech o webech, designu a online marketignu. Právě jsem začala studovat Design informačních služeb na MUNI, tak se máte na co těšit. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Kdo by neměl dělat váš web

Je spousta lidí, kteří umí v nějaké formě udělat web. I vy sami si ho můžete udělat, proč by ne – na začátek je to nejlepší varianta. Pokud vám podnikání jde dobře, brzy se dostanete do bodu, kdy ho budete muset zadat. A tak se nabízí mnoho variant. O některých vás...

Web je drahý

Mýtus: Potřebuji web, jenže je drahý, a nebudu si ho moci spravovat sama. Článek je krátký, tak pojďme rovnou na věc. Cena Jako odpověď si stačí přepočítat investici na pět let: Řešení 1. rok pět let celkem Mioweb (jen redakční systém + šablona) 29 040 Kč...

16 tipů – Jak zvýšit produktivitu a zlepšit time management jako web designér

Time management pro web designéry může být dost náročná otázka. Zvlášť pokud jsme jednotlivci na volné noze a nemáme vedle sebe dalšího kolegu, se kterým bychom si projekt při nečekaných více pracích rozdělili. K tomu se přidává, že často navíc zastáváme roli UI...

Pin It on Pinterest