Online kurz
Architektura a obsahová osnova webu
Úkolem web designéra je říct, kde mají být jaké informace a poskytnout údaje tomu, kdo bude psát text pro web.
Připravila jsem pro vás 45 minutovou přednášku, během které se naučíte připravit strukturu webových stránek pro vaše klienty. Budete mít připravené podklady pro wireframy, copywritery a klienta.
Přednášku jsem nově doplnila o praktickou ukázku tvorby s ukázkou samotné tvorby na příkladu kavárny. V ukázce vám také popíšu několik reálných příkladů existujících webů, které jsem v minulosti takto vytvářela. Samotná ukázka je potom na 40 minut.
Co budete po workshopu umět?
Vytvořit podklady pro přesnější nacenění projektu
Zjistíte, jak lépe odhadnout, kolik stránek a obsahu bude web mít ještě před tvorbou wireframu.
Pokládat ty správné otázky
Vytvoříte si otázky, které můžete pokládat klientům, abyste získali potřebné informace.
Okouzlit své klienty svým procesem
„Takto bych to nikdy sám nevymyslel/a, děkuji za vaši práci“ – to jsou reálná slova mé klientky a mnoho dalších se na tuto část designérského procesu dívá velmi podobně.
Vytvořit podklady pro copywritera
A ten bude rád, že má osnovu, podle které psát.
Určit, kde leží cíle webu a jak k nim dovést návštěvníka
Toto byly naše cíle. Došly jsme k nim touto cestou
Zpracovat jednoduchou cestu zákazníka
Naučíte se přemýšlet o webu v celém měřítku. Ne jen pouze po jednotlivých stránkách. Povedete návštěvníky jako průvodce.
Pro koho je workshop vhodný?
Vytváříte weby nebo obsah pro weby
Na vaší úrovni nezáleží. V prvním i druhém kole jsem měla jak úplné profesionálky, tak začínající webařky / asistentky. Kurz by měl být vhodný i pro copywritery, kteří se chtějí věnovat psaní pro weby.
Nezáleží jestli používáte šablony nebo navrhujete vlastní UI
Vytvoříte si otázky, které můžete pokládat klientům, abyste získali potřebné informace.
Často taháte z klientů podklady a obsah
Díky této metodě získáte nástroj, díky kterému usnadníte klientům práci. Nebo vytvoříte obsah rovnou s nimi osobně či online. Tím odpadne dlouhý pingpong, kdy se z klienta snažíte dostat data a kdy nemůžete pokračovat v práci.
Fáze návrhu obsahu neděláte rádi a co nejvíce ji odkládáte
Uvidíte, že když to vezmete za jiný konec, je to velmi kreativní proces a nepotřebujete na něj dělat několik hodin rešerší ostatních webů.
Kdy to pro vás není?
Máte metodu, jak vytvářet obsah webu a jste s ní spokojení
Co funguje není důvod měnit.
Obsah webu vám dodává jiný specialista
Například copywriter nebo content specialista.
Přínos vaší práce leží v něčem jiném, než ve znalosti návštěvníka webu a UX
Pokud jste kodéři, vývojáři nebo UI designéři pravděpodobně nenajdete nic, co by pro vás mělo nějaký přínos.
Fáze návrhu obsahu neděláte rádi a co nejvíce ji odkládáte
Uvidíte, že když to vezmete za jiný konec, je to velmi kreativní proces a nepotřebujete na něj dělat několik hodin rešerší ostatních webů.
Průběh workshopu
- Teoretická část zaměřená na obsah a strukturu webových stránek – formou samostudia z videa
- Společný brainstorming na téma obsahu stránek
- Práce nad strukturou webu, kterou společně projdeme a vyhodnotíme.
- Dotazy, praktické rady.
Kdo vás workshopem provede?

Bára Vlášková
Nebojím se říct, že jsem zkušená web designérka, mentorka webařek, lovkyně automatizací a procesních hacků. O vše užitečné, co jsem se během své téměř desetileté kariéry ve světě web designu naučila, se chci podělit s ostatními formou workshopů, webinárů, nebo kurzů.
Shrnutí
Místo: Studovat si můžete sami, jak je libo.
Trvání: 1x 45 minut video a 1x 40 minut praktická video ukázka.
Cena kurzu je 1 900 Kč
Navíc si můžete s 50% slevou zakoupit Minikurz Figmy a Souborového systému WordPressu