Co takhle pár tipů na kvalitní fotky a pěkné ilustrace?
Možnosti?
- Vlastní fotografie
- Placené fotobanky
- Free fotobanky
- Ilustrace
1. Vlastní fotografie
Vždy, vždy, vždy budu doporučovat vlastní, profesionální fotky. Web si klidně postavte na té nejzákladnější WordPressové šabloně, která má černobílé schéma, ale společně s texty jsou to dvě nejpodstatnější věci, které ovlivní vaše zákazníky. Ukážete totiž svou existenci, profesionalitu i pomůžete vašim zákazníkům se s vámi sblížit v anonymním online světě. Zvlášť fotky doporučuji, pokud pracujete jen na dálku, online, ať vaši lidé ví, s kým mají tu čest.
2-3. Fotobanky
Z těch zdarma bych doporučila unsplash.com. To je zásobárna těch nejkrásnějších profi fotografií, jaké můžete zdarma na webu mít.Také se nemusíte bát oslovit fotografa, zda by vám neprodal za pár korun licenci k použití jeho fotografie na vašem webu. Třeba bude mít radost, že si přivydělal.U placených fotobank jeden vykřičník: Nenechávejte kupovat fotku grafika/webaře za vás. Výjimkou je, že by on sám měl extended licenci, jinak je majitelem fotky on a smí ji používat pouze on. Takže si vždy pozorně přečtěte podmínky dané služby. Některé fotobanky dokonce umožňují použití na omezenou dobu, kvůli smlouvám s modely. Hezký díl o tom je na Kreativních Kreaturách.
Tip na velmi pěknou placenou (ač dražší) fotobanku: Twenty20.com
Ostatní placené fotobanky vypisovat nebudu, je jich spousta a většinu najdete na prvních dvou stránkách na google.
Vliv na SEO
Někde jsem četla, že vlastní fotky mají pozitivní dopad na SEO, narozdíl od těch z fotobanky. To je celkem logické, google umí vyhledat podle obrázku a rozpoznává duplicitiní obsah. Očividně i podle fotografií a obrázků.
4. Ilustrace
Pěkné ilustrace za celkem levno můžete pořídit na freepik.com. Doporučuji kupte si na měsíc licenci, stáhněte, co potřebujete a použijte. Nenechte se zlákat free variantou, musíte pak dodržet spoustu pravidel, včetně odkázání a označení autora atp. Za těch 10 dolarů to prakticky nestojí. Pokud potřebujete ilustrace, které perfektně ladí k vašemu brandu, vyvinout ilustrační styl a nebo popsat složitější témata, doporučuji zabruslit do vod ilustrátorů. Zaměřte se na ty, kteří se zabývají ilustrací pro digitálně marketingová témata.
Jak vybírat?
To nejdůležitější – vybírejte přirozené, uvěřitelné a neumělé fotografie v reálném prostředí, v tom je skvělý právě unsplash, podobné poklady se dají najít i v placených bankách, chce to ale trochu hledat.
Takhle ne:
Podstatně lepší, nemyslíte?
Závěrem
Nikdy, nikdy nepoužívejte místo sebe a svých zaměstnanců lidi z fotobanky. Lidé to poznají. Lidé na to přijdou. Neuvěří vám