První web si klidně naklikejte sami

6. 10. 2022 | Zlepšete svůj web

Web designérka vám jde říkat, abyste dělali její práci? Vysvětlím a hned potom vám popíšu, jak si web vytvořit ve 4 dnech. Což znamená práci na 1-4 hodiny. Záleží, jak moc si budete chtít vyhrát.

První web

Začali jste podnikat. Zijšťujete, co vše musíte a nesmíte a do čeho všeho máte investovat. Marketing, účetní, aplikace, programy, sociální sítě, nový telefon s lepším foťákem. Ono se něco najde a posčítá. A do toho ještě navíc web.

Když si začnete zjišťovat o webech, tak se dozvíte proč musíte mít web designéra a až se dočtete, kolik ten člověk stojí. A tak se rozhodnete, že to zvládnete určitě sami.

I když ten rozpočet na to máte, tak vám stejně doporučím udělat si co nejrychleji jednoduchou vizitku.

Proč byste si měli udělat jednoduchou vizitku?

  1. Vývoj webu trvá dlouho, než vznikne, budete mít kam lidi posílat
  2. Ještě úplně nevíte jaké služby přesně nabízíte, nevíte kdo je cílovka a ke komu komunikujete.
  3. Nemáte ustálený brand

Práce od profíka by tak za rok přišla vniveč. A taky se na tu investici zbytečně upnete, že vás to stálo tolik peněz a brzdí vás to v rozletu.

V první fázi si ujasňujete co děláte a pro koho to děláte, takže je naprosto ok udělat si co nejjednodušší web.

Za 3-4 dny:

1. Hned teď – udělejte si obsah stránky

Teď si vezměte papír a fixu a načmárejte si hrubý nákres vaší online vizitky.

Co by měla obsahovat?

  • Vaše jméno
  • Vaše fotka – jedna stačí, ale ať to není selfie z rodinné oslavy
  • Co děláte – v jedné úderné větě
  • Odpovězte komu budete nejlíp sloužit svou nabídkou? Mé služby jsou vhodné pro…
  • Co nabízíte za typ služby a případně kolik ta služba stojí
  • Kde vás mohou lidé kontaktovat (vyberte si jednu hlavní možnost – třeba e-mail)
  • Skvělá by byla reference, pokud už nějakou máte, neváhejte
  • Odkazy na další sociální sítě

Důležité je mít tam na sebe kontakt a základní informace o vašich službách, jak se k nim dostat.

A jak to může ve výsledku vypadat?

2. Zítra – vyberte si barvy a písmo

A také vám doporučuji držet se stejné palety barev všude. Na facebooku, instagramu, na webu, v e-mailovém podpisu. Tím začínáte budovat brand, který postupně můžete posouvat tam, kam se budete potřebovat dostat.

Je jedno, že si vyberete jedno písmo a jednu barvu. Ale držte se toho. A používejte své fotky.

Kde vybrat písmo?

Pokud chcete používat nástroj Canva, výrazně doporučuju vybrat si písmo, které najdete zároveň i na Google, nebo naopak.

A zkontrolujte si české znaky. Stačí, když vepíšete větu: Žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy. Když budou všechny vypadat stejně, vše v pořádku.

Jestli chcete doporučit: Roboto, Merriweather, DM Sans, Inter, Raleway, Playfair Display.

Kde vybrat barvy?

Zkuste nástroj coolors.co. Jen mačkáte mezerník a barvy, které se vám líbí a hodí k sobě si zamkněte a pokračujte s mačkáním mezerníku, dokud nejste spokojeni. Barvy vám ale opravdu stačí dvě.

3. Pozítří – Poskládejte to dohromady

V podstatě máte dvě rychlé možnosti

  1. Možná vám někdo poradí WordPress s Divi nebo Elementorem, v takovém případě vám doporučuji nechat si ho předinstalovat od profíka a ideálně s ním zaučit. Super je to v tom, že máte svůj vlastní web, za který sice zaplatíte jednorázově, ale pak už vás čekají jen drobnější poplatky a potom, až se rozjedete, v tom můžete pokračovat.
  2. Pokud se na to ale cítíte sami, což věřím, že jo, vyberte si klidně nástroj jako je Webnode, Solidpixels. nebo dnes nabízí takovou službu mikrostránky i Canva. Jděte klidně do Wixu. V této fázi hlavně potřebujete nějaký web mít.

Většina těchto nástroju má poměrně podrobné video návody, některé i v češtině.

4. Poslední den – Spusťte web na vlastní doméně

Jediné o co vás žádám. Kupte si doménu a ten web s ní propojte. Co nejdřív. Ideálně vaše jméno. Tím totiž nikdy nic nezkazíte. A hned si k ní vytvořte e-mail a ten si klidně připojte k outlooku nebo gmailu. Jde to i se seznam schránkou.

Ale ne, že budete mít na vizitkách anicka.kutilka@seznam.cz a že v url adrese vašeho webu bude webnode.cz.

Na závěr

Samozřejmě záleží na kontextu, určitě se najdou tací, kteří budou potřebovat pro svůj byznys web od specialisty už v prvních fázích, většina z podnikatelů ve službách ale udělá nejlépe, když si co nejrychleji udělá takovouhle jednoduchou nabídku.

Chtěli byste to propracovanější a promyšlenější? Objednejte si u mě konzultaci.

Bára Vlášková

Bára Vlášková

Web, marketing a mentoring

Můj blog je o mých zkušenostech o webech, designu a online marketignu. Právě jsem začala studovat Design informačních služeb na MUNI, tak se máte na co těšit. Někdy píšu tak, jak mi huba narostla, někdy píšu pro vás, abyste se dozvěděli, jak to s tím webem vlastně je.

O mně

Mohlo by vás zajímat

Smlsněte si na blogu – Výzva k akci

Chutná vám ten dort? A nedáte si ještě kávu? Ale co by ne, když už jsem tady, dort je famózní, káva bude také. Série Smlsněte si na blogu Skenování – aby se lidé v textu neztratili Kontrast – moment překvapení Zarovnání – servírujte text přehledně Čitelnost...

Podcast: Co si pohlídat u dodavatele webu?

Podcast si můžete přehrát také na anchor.fm. Opis podcastu: Jak ušetříte pět nebo i deset tisíc poslechem patnácti minutového podcastu? Řeknu vám, co si pohlídat u dodavatele při tvorbě webu. Jsem Bára Vlášková, webdesignérka. Weby jsou pro mě váš oblek, výloha...

Smlsněte si na blogu – Skenování

Znáte to, jak se vám sbíhají sliny, když vidíte dokonale nachystanou sváteční snídani? Očima nejen jíme, ale i si vybíráme, co budeme číst. V této sérii se rozepíšu o tom, jak udělat váš blogový článek neodolatelný k přečtení. Série Smlsněte si na blogu Skenování –...

Pin It on Pinterest