Web designérka vám jde říkat, abyste dělali její práci? Vysvětlím a hned potom vám popíšu, jak si web vytvořit ve 4 dnech. Což znamená práci na 1-4 hodiny. Záleží, jak moc si budete chtít vyhrát.
První web
Začali jste podnikat. Zijšťujete, co vše musíte a nesmíte a do čeho všeho máte investovat. Marketing, účetní, aplikace, programy, sociální sítě, nový telefon s lepším foťákem. Ono se něco najde a posčítá. A do toho ještě navíc web.
Když si začnete zjišťovat o webech, tak se dozvíte proč musíte mít web designéra a až se dočtete, kolik ten člověk stojí. A tak se rozhodnete, že to zvládnete určitě sami.
I když ten rozpočet na to máte, tak vám stejně doporučím udělat si co nejrychleji jednoduchou vizitku.
Proč byste si měli udělat jednoduchou vizitku?
- Vývoj webu trvá dlouho, než vznikne, budete mít kam lidi posílat
- Ještě úplně nevíte jaké služby přesně nabízíte, nevíte kdo je cílovka a ke komu komunikujete.
- Nemáte ustálený brand
Práce od profíka by tak za rok přišla vniveč. A taky se na tu investici zbytečně upnete, že vás to stálo tolik peněz a brzdí vás to v rozletu.
V první fázi si ujasňujete co děláte a pro koho to děláte, takže je naprosto ok udělat si co nejjednodušší web.
Za 3-4 dny:
1. Hned teď – udělejte si obsah stránky
Teď si vezměte papír a fixu a načmárejte si hrubý nákres vaší online vizitky.
Co by měla obsahovat?
- Vaše jméno
- Vaše fotka – jedna stačí, ale ať to není selfie z rodinné oslavy
- Co děláte – v jedné úderné větě
- Odpovězte komu budete nejlíp sloužit svou nabídkou? Mé služby jsou vhodné pro…
- Co nabízíte za typ služby a případně kolik ta služba stojí
- Kde vás mohou lidé kontaktovat (vyberte si jednu hlavní možnost – třeba e-mail)
- Skvělá by byla reference, pokud už nějakou máte, neváhejte
- Odkazy na další sociální sítě
Důležité je mít tam na sebe kontakt a základní informace o vašich službách, jak se k nim dostat.
A jak to může ve výsledku vypadat?

2. Zítra – vyberte si barvy a písmo
A také vám doporučuji držet se stejné palety barev všude. Na facebooku, instagramu, na webu, v e-mailovém podpisu. Tím začínáte budovat brand, který postupně můžete posouvat tam, kam se budete potřebovat dostat.
Je jedno, že si vyberete jedno písmo a jednu barvu. Ale držte se toho. A používejte své fotky.
Kde vybrat písmo?
Pokud chcete používat nástroj Canva, výrazně doporučuju vybrat si písmo, které najdete zároveň i na Google, nebo naopak.
A zkontrolujte si české znaky. Stačí, když vepíšete větu: Žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy. Když budou všechny vypadat stejně, vše v pořádku.
Jestli chcete doporučit: Roboto, Merriweather, DM Sans, Inter, Raleway, Playfair Display.
Kde vybrat barvy?
Zkuste nástroj coolors.co. Jen mačkáte mezerník a barvy, které se vám líbí a hodí k sobě si zamkněte a pokračujte s mačkáním mezerníku, dokud nejste spokojeni. Barvy vám ale opravdu stačí dvě.
3. Pozítří – Poskládejte to dohromady
V podstatě máte dvě rychlé možnosti
- Možná vám někdo poradí WordPress s Divi nebo Elementorem, v takovém případě vám doporučuji nechat si ho předinstalovat od profíka a ideálně s ním zaučit. Super je to v tom, že máte svůj vlastní web, za který sice zaplatíte jednorázově, ale pak už vás čekají jen drobnější poplatky a potom, až se rozjedete, v tom můžete pokračovat.
- Pokud se na to ale cítíte sami, což věřím, že jo, vyberte si klidně nástroj jako je Webnode, Solidpixels. nebo dnes nabízí takovou službu mikrostránky i Canva. Jděte klidně do Wixu. V této fázi hlavně potřebujete nějaký web mít.
Většina těchto nástroju má poměrně podrobné video návody, některé i v češtině.
4. Poslední den – Spusťte web na vlastní doméně
Jediné o co vás žádám. Kupte si doménu a ten web s ní propojte. Co nejdřív. Ideálně vaše jméno. Tím totiž nikdy nic nezkazíte. A hned si k ní vytvořte e-mail a ten si klidně připojte k outlooku nebo gmailu. Jde to i se seznam schránkou.
Ale ne, že budete mít na vizitkách anicka.kutilka@seznam.cz a že v url adrese vašeho webu bude webnode.cz.
Na závěr
Samozřejmě záleží na kontextu, určitě se najdou tací, kteří budou potřebovat pro svůj byznys web od specialisty už v prvních fázích, většina z podnikatelů ve službách ale udělá nejlépe, když si co nejrychleji udělá takovouhle jednoduchou nabídku.
Chtěli byste to propracovanější a promyšlenější? Objednejte si u mě konzultaci.